۱۰ نکته مهم برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی موفق
فهرست مطالب
راهاندازی یک وب سایت فروشگاهی دیگر فقط یک رؤیا نیست. با کمی راهنمایی و استفاده از این ده نکته ساده، میتوانید این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده و فروشگاه آنلاینی که همیشه آرزویش را داشتید راهاندازی کنید! در ادامه ۱۰ نکته مهم برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی موفق را میخوانید:
۱- انتخاب قالب مناسب
هنگام انتخاب قالب، بسیار مهم است که قالب مورد نظر با سی ام اس انتخابی شما سازگار بوده و واکنشگرا باشد.
همچنین به برند خود فکر کنید و قالبی را انتخاب کنید که برای کار و فعالیت شما مناسب باشد برای مثال قالبی که برای یک فروشگاه پوشاک تهیه شده مطمئنا مناسب فروش لوازم خانگی نیست و حتی باید به رنگهای استفاده شده در قالب نیز توجه کامل کرد و هر رنگی مناسب کار شما نیست و پیشنهاد میکنیم حتما قبل از انتخاب رنگ برای برند خودتون با ما و یا یک متخصص مشورت کنید.
۲-از عکسهای باکیفیت استفاده کنید
فروشگاههای آنلاین میتوانند با کیفیت تصاویرشان موفق یا شکست بخورند. هدف این است که به مشتریان خود تجربهای نزدیک به مشاهده محصول در دنیای واقعی ارائه دهید. اطمینان از کیفیت بالای عکسها تنها شروع کار است. اگر امکانش را دارید، ویدئوهای کوتاه یا نمای ۳۶۰ درجه از محصولات اضافه کنید. البته اگر بودجه کافی دارید، از عکسهای حرفهای استفاده کنید ولی اگر بودجه زیادی برای شروع ندارید دوربین موبایلتان و کمی خلاقیت میتواند بسیار کمک کننده باشد.
۳-نوع نوشتار بسیار اهمیت دارد
متنهای جذاب میتوانند محصولات و خدمات شما را تا صفحه پرداخت بفروشند. فروشگاه شما و تمام بخشهای آن باید هماهنگ کار کنند تا مشتریان را به خرید ترغیب کنند. اطمینان حاصل کنید که متنهای شما دارای لحن یکنواخت و بازتابدهنده شخصیت برندتان هستند. از صفحات وبلاگ گرفته تا صفحات راهنما، هماهنگی کلید اصلی است. در توضیحات محصولات، به سوالات احتمالی مشتریان پاسخ دهید (مانند: عمر باتری چقدر است؟ مدت زمان ارسال چقدر خواهد بود؟). سوالات بیپاسخ ممکن است باعث شود مشتریان از سایت خارج شوند.
۴-محتوایی ایجاد کنید که نیاز را برطرف کند
کسبوکار شما به یک بازار خاص خدمات ارائه میدهد. با تولید محتوای مفید، میتوانید با مشتریان خود حتی زمانی که خرید نمیکنند ارتباط برقرار کنید. بحث در مورد ترندهای جدید یا توضیح نحوه استفاده از محصولات در وبلاگ سایت، راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است.
۵-با مشتریان خود بیشتر ارتباط برقرار کنید
ایمیل مارکتینگ اس ام اس تبلیغاتی راهی عالی برای اطلاعرسانی به مشتریان در مورد پیشنهادات، تخفیفها، تبلیغات و اخبار است. ایمیلهای شما باید تا حد امکان شخصیسازی شده و مرتبط با هر فرد باشند. حتی اگر فقط یک خبرنامه منظم ارسال میکنید، نگذارید مشتریان شما را فراموش کنند! به یاد داشته باشید، پیامهای هدفمند و شخصیسازی شده، نرخ بازگشت بیشتری دارند.
۶. اجازه دهید مردم عشق خود را به اشتراک بگذارند
وقتی به کاربران اجازه میدهید نظرات و امتیازات خود را درباره محصولات ثبت کنند، به آنها میگویید که صدایشان شنیده میشود و نظرشان برای شما اهمیت دارد. نظرات اغلب به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری کمک میکنند. افزودن نظرات و امتیازات به وب سایت فروشگاهی به سادگی فعال کردن یک تنظیم است. حتی میتوانید درقبال گذاشتن نظر به مشتری خود تخفیف ارائه دهید. نظرات همچنین به عنوان محتوای تازه برای موتورهای جستجو محسوب میشوند و به بهبود سئو کمک میکنند.
۷- راحت تر دیده شوید
تا زمانی که توضیحات متا، پیوندهای بهینه، کلمات کلیدی و موارد دیگر را به صفحه محصول و یا مقالاتتان اضافه نکردید نمیتوانید انتظار فروش خوبی داشته باشید. لطفا توجه کنید که این کار باعث میشود موتورهای جستجو شما را پیدا کنند و از همه بهتر این است که رایگان است!
۸. به مشتریان خود در فرایند خرید کمک کنید
هر فروشگاه آنلاین موفقی به پشتیبانی مشتری نیاز دارد. پشتیبانی مشتری فقط درباره بازپرداخت، شکایات و رهگیری بستهها نیست, پشتیبانی خوب به مشتریان کمک میکند از شما خرید کنند.
چه پاسخ دادن به یک سوال درباره محصول باشد یا کمک به ایجاد احساس امنیت در هنگام خرید، پشتیبانی مشتری برای موفقیت آنلاین شما ضروری است.
با استفاده از وب سایت فروشگاهی خود میتوانید به مشتریانی که در حال خرید هستند کمک کنید بیشتر خرید کنند! میتوانید به مشتریان خود یک Wishlists ارائع دهید تا حتی اگر فعلا قصد خرید محصولی را ندارند محصول مورد علاقه خود را در آن قرار دهند و هر زمان تمایل به خرید پیدا کردند بتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.
۹. به یک نسخه پشتیبان نیاز دارید
همیشه در نظر داشته باشید که یک نسخه پشتیبان از محتوای فروشگاه خود داشته باشید و در صورت نیاز بتوانید محتوایی که تولید کردید را به راحتی در دسترس داشته باشید.
۱۰. یک شریک دیجیتال قابل اعتماد پیدا کنید
مدیریت یک کسبوکار تجارت الکترونیک پر از چالشهاست؛ از پیدا کردن محصولات مناسب گرفته تا کمک به مشتریان برای پیدا کردن شما. اما این بدان معنا نیست که وب سایت فروشگاهی شما باید یکی از این چالشها باشد. یافتن شریک دیجیتالی مناسب به شما این امکان را میدهد که بر روی کسبوکارتان تمرکز کنید، و سایر کارهای مربوط به وب سایت فروشگاهی خود را با خیال راحت به آنها بسپارید ما در وب پرایم تمامی خدماتی که شما برای رسیدن به یک وب سایت فروشگاهی موفق نیاز دارید را به شما ارائه میدیم.